BESTYRELSESMØDE

REFERAT FRA BESTYRELSESMØDE ONSDAG DEN 09 AUGUST 2023

Fremmødte: Jens Kruse, Anette Matteson, Michael Sundgaard-Liu, Rikke Saxil Jønsson, William Hobel Husted.  Afbud: Henrik Nielsen Mertz, Jeppe Sandegaard Olsen, Mads Steensen, Tue Bech.

 

1) Ingen bemærkninger til forrige referat.

2) Nye vedtægter. Formand orienterer om møde på advokatkontor i forbindelse med revision af nye vedtægter. Sekretær foreslog særskilt møde med advokat, som holdes den 16. august. Det skal gerne bane vejen for, at bestyrelsen snart kan komme med et bud på nye vedtægter.

3) Arbejdsdag. Der har været afholdt en fælles arbejdsdag, og bestyrelsen er glad for, at der var et godt fremmøde. Omkring 25 medlemmer mødte op og hjalp med at fjerne ukrudt, flytte vejbump, sætte udendørs lamper op på foreningshuset mm. Arbejdsdagen færdig ved middagstid.

4) Vejbump. I forbindelse med arbejdsdagen blev nogle vejbump flyttet, så der nu er bump på alle vejene. Det skulle gerne sænke farten på alle vejene og samtidig sikre, at vi ikke bare samler kørslen på de veje der ikke har vejbump.

5) Dyreholdsliste. På arbejdsdagen gik to medlemmer af bestyrelsen en runde i foreningen for at registrere dyrehold i haverne. Der er 10 haver, hvor der holdes kaniner, høns og duer.

6) Breve til medlemmer. Formanden orienterer om en række haver, der har fået brev 1 eller brev 2 i forbindelse med ting, som skal bringes i orden jf. vores vedtægter.

7) Havevandring. Det besluttes at gå en runde den 12. august. Forslag om at lave faste datoer.

8) Afståede haver. Et medlem har afstået to haver til foreningen, og den ene er allerede afsat mod betaling af depositum. Den anden, have 102, udbydes i første omgang til medlemmerne i vores facebook-gruppe.

9) Dødsfald. Et medlem af foreningen er afgået ved døden, og i den forbindelse orienterer formanden om proces. Sælges.

10) Toiletter. Mandag den 14. august mødes formanden med fagmand for at få vurderet, hvad der skal til for at sætte vores toiletter i stand.

11) Kommunegaranti. I forbindelse med nyt vand i foreningen skal der bruges en kommunegaranti for at kunne finansiere etableringen. Det er i proces i kommunen, men sekretæren tager kontakt og laver en forespørgsel på, hvor langt administrationen er nået med henvendelsen.

12) Leje af maskiner. Næstformand har lavet udkast til lejeaftale. Bestyrelsen godkender, men forslag om udleje af telt droppes.

13) Sommerfest. Der er få tilmeldte, prøver med at oprette det som en begivenhed med tilmelding i facebook-gruppen.

14) Byggesager. Formanden orienterer om aktuelle byggesager.

15) Eksklusion af medlem. I forbindelse med et længere forløb, hvor et medlem trods mange henvendelser og en del dialog, ikke har fået bragt haven i orden, har vedkommende fået brev 2 og 8 dage til at bringe forholdene i orden – ellers ekskluderes medlemmet. Ved dagens bestyrelsesmøde er de 8 dage gået, og bestyrelsen kan ved syn i haven konstatere, at medlemmet i tilstrækkelig grad har efterkommet kravene. De fremmødte bestyrelsesmedlemmer er enige om, at medlemmet ikke skal ekskluderes. Der forestår stadig noget oprydning bagerst i haven, men det opfordres medlemmet til at få bragt i orden, så vedkommende ikke får flere breve.

Næste møde: 7/9 klokken 19.00.

Referat: William Hobel Husted

 

På bestyrelsens vegne

Formand

Jens Kruse